HALLÅ...

HALLÅ...
Klicka på bilderna så blir dom betydligt större...och roligare.

fredag 19 juli 2013

Inför ultraintervaller- 80 kilometers löpning å en dag

För att var helt ärlig så har jag svårt att få detta spektakel ur tankarna de senaste tre dagarna (och nätterna).
När jag var uppe och sprang Vansbro marathon för två veckor sedan så hade jag inte en pulsökning, ens precis innan start.
Att springa en mil var tredje timme under ett helt dygn är mycket värre.
Det pågår så långe och bara liksom fortsätter.
Strecha, duscha och påklädning, men inte är man klar för det.
Då ska det tvingas ner mat och man ska vila...
För snart nog så ska man ut igen...och det bara fortsätter.
Det mentala får sig verkligen en prövning, vilket säkert är bra inför framtida långlopp, men som det närmaste dygnet kommer att bli en utmaning.
Egentligen så skulle man inte behöva tänka alls utan bara köra, men det är lätt gjort att tänka och det kan nog vara bra att tänka lite.
Jag testade detta i februari och då sprang jag sex stycken.
Jag lärde mig en del då som jag hoppas kan göra att jag är smartare imorgon.
Jag lärde mig just det, att det är svårt att lyckas koppla helt av och med det vet jag inte vad jag ska göra.
Intalar mig att det faktiskt är skönt väder, vilket det inte var i februari.
Nu kan man längta ut.
Svår är också att få i sig mat för hungrig mitt i allt detta är man inte, inte jag i alla fall.
Försöka att äta lite mellan varje och hoppas att det räcker.
Drickaflaskan ska med på alla utom de tre första milen.
Jag dricker aldrig under ett pass annars, men idag är det ett måste.
Musik gör alltid  min löpning roligare och såklart ska jag ha musik.
Nu har jag till på köpet inte lyssnat på musik alls de tre senaste dagarna så jag är inte direkt mätt på glada ljud i mina öron.
Vilka slingor man ska springa kan man ju också fundera på...
Jag ska inleda med samma som i februari och faktiskt så har jag nedskrivet åtta olika slingor.
Jag vill inte ha en massa backar, men den första är faktsikt ganska backig.
Några tar jag bilen till...
Det kommer att vara mörkt de första två, så det får man också tänka på när man väljer slingor.
Nä, ingen pannlampa och reflexväst tack...
Frågan är vilken slinga som jag ska ta som nummer åtta (om jag nu kommer dit)
Det skulle vara kul att ta en som på något sätt är lite festlig, men ärligt talat så tror jag inte att jag vill att någon ska se mig då.
Knappast den sjätte eller sjunde heller, men hur fixar jag det.
Det ska bli sol och det är en lördag på semestern så folk kommer nog minsann att vara ute.
Tempot måste jag skärpa mig med, det är ett som är säkert.
Jag har så svårt at springa i över 5 min/km-tempo men jag måste det och jag måste börja med det nu i natt.
Den första ska gå på 53 min, så är det bara.
Jag minns när jag sprang i Vansbro, när jag tänkte på roliga saker (saker som jag upplevt veckan innan, att jag skulle till Karlstad på konsert efteråt och lite andra roliga saker) och så kommer jag nog att göra imorgon också.
Jag ska tänka på Alice, som fixade dom här åtta milen förra året, jag ska tänka på Stefan på jogg som från ultraintervallare nummer ett nästan dog och som drömmer om Badwater om några år.
Jag ska höra Rune Larssons historier inuti mitt huvud, hur han på sin dialekt berättar om sina tidiga löparminnen.
Givetvis så ska jag tänka på den här tjejen som jag snart hoppas få träffa.
http://www.lopningforalla.se/index.php/bloggar/varabloggare/frida/3266-norrkopings-ytterligheter
Inspirerad blir man kan jag lova och det blir man alltid när hon berättar om sin fartfyllda vardag.
Jag kommer garanterat att tänka på Stina, Carina, Pernilla, Tuva (mycket girls) och många på mitt arbete...

Snart är det dags...det ska bli kul:-)
Frukost var många timmar sedan.
Ägg, bacon, solroskärnor, blomkål, creme fraiche....och en del smör

Bakade lite jordgubbspaj som jag kanske blir sugen på imorgon.

Testade lite nu ikväll.
God
Recept kommer till den som skriker...

Mycket nyttigt här.

Strumpor, shorts och linnen/tröjor...

...och skor

...och en del annat som jag kommer att behöva.

Inga trappor för mig under lördagen så här blir mitt mjuka viloställe.
Givetvis så kommer datorn alldeles snart placeras där också.

1 kommentar:

Alice sa...

Kanonbra kämpat och tack för omnämnandet, är fortfarande förvånad att någon minns lilla mig :)

Du verkar ha förberett dig optimalt så det blir nog inga problem att klämma alla 8.

Hoppas att du mår bra kroppen så att du kan njuta av din prestation. Ser fram emot en rapport :)

Alice